شارك مع اصدقائك

27 نوفمبر 2011

برنامج صباح ON حلقة الاحد 27 نوفمبر 2011 من قناة ONTV يوتيوب كاملة

نشاهد اليوم

برنامج صباح ON

و الذى يذاع على قناة ONTV

و تحمل لنا حلقة اليوم اخبار ساخنة كما تعودنا
شارك الخبر مع اصدقائك على الفيس بوك و تويتر و جوجل +1 من اعلى الصفحة

مع تمنياتى بمشاهدة ممتعة

و لنبداء

برنامج صباح ON حلقة الاحد 27 نوفمبر 2011 من قناة ONTV يوتيوب كاملة



أزمة أنابيب بوتاجاز مستودع جامعة أسيوط



أول آي ريبورت يؤكد إن أزمة أنابيب البوتاجاز في جميع المحافظات حقيقية وإن كل الكلام عن حلها وهمي .. في أسيوط الأزمة دي ظهرت بشدة في مستودع جامعة أسيوط. الفيديو ده بيعرض مهزلة بحسب اللي أرسله وهو أحد أعضاء هيئة التدريس في الجامعة .. بيتكلم عن التعامل المهين مع الناس اللي بتشتري الأنابيب في انتظار منحها حقها .. نشوف الفيديو ونرجع تاني..





تصدي شباب بورسعيد الجدعان لأزمة أمام مديرية الأمن



الفيديو الأخير معانا من بورسعيد ومحاولة بعض البلطجية افتعال ازمة أمام مبنى محافظة بورسعيد .. وتصدي ولاد المدينة الباسلة الجدعان ليهم ومنع تكسير وتخريب المنطقة دي.. نشوف .





السياح والمتحف المصري وعجلة الإنتاج



التقرير اللي جاي يثبت لكل الناس اللي بتتكلم عن العجلة والتنمية إن مصر أكبر من أي حاجة وإن العجلة ماشية والسياحة لن تنهار مثلما يدعي البعض .. نشوف التقرير ده من المتحف المصري ونرجع تاني لحلقتنا..





التحريروالعباسية والبرادعي والمجلس العسكري والجنزوري





الجنزوري بيقعد مع شباب عيلتهم





شاهد عيان عن مظاهرات ميادين تحرير الإسكندرية



شهادة يوسف الحسيني والكاتب الساخر جلال عامر عن جدعنة أهل الإسكندرية ومظاهرات شبابها





عركة سيد عويركس مع الحاج محمد





أ. جلال عامر يقرأ صحف الأحد 27 نوفمبر 2011


لما تقعد قدامه بتعجز عن التعبير .. بتقعد تفكر هو بيجيب الأوصاف والكلام ده منين .. ذهنه حاضر .. عنده تحليل لأي موقف وعارف كلمته رايحة على فين وهتوجع مين .. معاه ممكن تقعد بالساعات تسمع بس من غير ما تتكلم .. أصل هتتكلم تقول إيه وهو قاعد.
كفاية إنك تقول جلال عامر عشان تسمع من الناس تعليقات كتير كتبها في مقالاته .. جلال عامر يعني كلام يموتك من الضحك مع إنه كله معنى يوجع القلب .. النهاردة ضيفنا لآخر الحلقة الكاتب الصحفي الكبير والمبدع جلال عامر .. ونبدأ معاه من قراءة الصحف




جلال عامر .. مصر الثورة والانتخابات والحكومة والتحرير


(شدى حيلك يا بلد الحرية بتتولد) .. مخاض عسير تعيشه مصر لتنجب اعظم مولود يتمناه جموع الشعب على اختلاف اطيافه وطبقاته.. الحرية حلم لكل المصريين ولأن حرية المصري من حرية الشعوب العربية .. لازم نتكلم عن الوضع العربي وإزاي ممكن يؤثر على الوضع في مصر ..
الثورة يعني الحرية .. والحرية في أن تنتخب من يمثل الشعب و من ينوب عنه فى وضع قرارات مصيرية ويكون على قدر المسئولية .. الحرية ان يكون هناك رئيسا للجمهورية غير طامع فى السلطة وان يكون همه شئون البلاد وحق المصريين وكرامتهم .. الحرية اقلام تملا الدنيا كلمات حرة ابية دون خوف من ظلام الاعتقال والسجون القمعية .. كلمات حرة نفتح بها حديثنا مع جلال عامر ونتكلم في جميع الأمور عربية ومصرية

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق