شارك مع اصدقائك

27 أكتوبر 2011

برنامج صباح ON حلقة الخميس 27/10/2011 من قناة ONTV يوتيوب كاملة

برنامج صباح ON حلقة الخميس 27/10/2011 من قناة ONTV يوتيوب كاملة


الناس عاوزة ايه من حكومة شرف



كعادتنا كل أسبوع عملنا مجموعة لقاءات مع الناس في الشارع عشان نعرف منهم مطالبهم للدكتور عصام شرف رئيس مجلس الوزراء .. قال يعني هيسمع .. نشوف الناس عاوزة من حكومة شرف إيه ونرجع لبعض..





الناس عاوزة إيه من صباح ON



شفنا الناس عاوزة إيه من شرف .. احنا دورنا إننا ننقل صوت الناس ومش كل الناس بتتفق على مطالب واحدة عشان كده بنحاول نناقش القضايا اللي تهم قطاعات كبيرة .. كاميرا صباح أون نزلت واستطلعت رأي الناس عن الموضوعات اللي حابين إننا نناقشها في البرنامج ده .. نشوف الناس عاوزة إيه؟






صحافة الخميس ٢٧ أكتوبر ٢٠١١ - د. أحمد البرعي



عاوزين نبدأ من صحف النهاردة ونعرف الوزير بيقرأ الجرايد إزاي .. كيف يحلل الوزير السياسي الأخبار ويتقبلها كمسئول في الحكومة .. نبدأ عناوين النهاردة من ..






أزمات عمال مصر في مواجهة وزير القوى العاملة


فى الطريق الى الديمقراطية عراقيل تقف أمام مساعى التقدم والنهوض والتنمية .. الجميع يبذل جهود كثيفة للعمل على تحقيق الاهداف الثورية التى لابد ان يدركها ابناء الوطن كافه لتحقيق العدل و المساواة .. حتى جاءت بشاير يناير تحمل معها نسائم الحرية على أيدى من ناضلوا سنوات طويلة كل فى موقعه فى العمل العام حتى جاء من الشعب من يملكون زمام الامور ويقودون دفة البلاد غير طامعين فى جاه او سلطان وهؤلاء ليسوا بكثر..
اليوم سيكون معنا احد الذين ناضلوا من أجل الحق صاحب مبادىء حقه أستاذ قانون العمل الذى طالما حمل على عاتقه هموم العمال ومشاكلهم.. حتى جاءت الفرصة ليحمل إرثا ثقيلا ممثلا في وزارة القوى العاملة التى كانت لاتسعى سوى لاذلال العامل داخل البلاد وخارجها فضلا عن اهدارها فى السنوات الاخيرة لكرامة المصريين العاملين بالخارج .. تحمل عبء العمال فى أحلك أوقات البلاد .. نواصل الآن مع الوزير الدكتور أحمد البرعى وزير القوى العاملة فتح ملفات عديدة .. نتحدث معه في مشاكل الوزارة .. وكل الملفات السياسية.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق